brimikshallon

Alla inlägg den 11 januari 2019

Av Kerstin Frithiof - 11 januari 2019 11:42

En gång tidigt i somras befann sej mina  g l a s ö g o n,  mina  f i n a  glasögon med båge från Armani, på fel plats vid fel tillfälle..


Dom hamnade under rumpan på en väninna, och  d e t  mådde dom inte väl av..


I snart ett år har jag varit hos Synsam med dom och där har dom välvilligt lappat och lagat..


Häromdan gick det inte längre.. Bågen sprack slutgiltigt:



Sorgsen till sinnes gick jag till Synsam med vraket.. Dom skulle försöka hitta en ny armanibåge..


Att få fram en sån skulle ta tolv veckor, och så länge klarar jag mej inte utan mina dubbelfönster..


Men dom hade hittat en  a n n a n,  som nästan passar till mina glas.. Glasen behöver bara korrigeras en  l i t e n  smula.. Priset är  m y c k e t  facilt och jag får hämta brillorna på måndag..


Glad är jag och belåten..


Fullt så belåten är jag inte med min  d y g n s r y t m.. Det verkar som om fotbesväret har fått mej att mer eller mindre  v ä n d a  på  d y g n e t..


Visserligen har jag inte ont längre (inget att tala om iallafall) men nattsömnen är störd.. 


I ungdomen satt jag på nattredaktionen på Karlshamns Allehanda några år, och  d å  var dygnet felvänt..


Sist jag höll på med nattvak var 1990, då jag försökte mej på servitrisyrket under nåra månader..


Nåja, jag har inte nåra tider att passa, så om jag börjar leva bakvänt har det ingen betydelse.. Ingen större iallafall..













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards