brimikshallon

Alla inlägg den 13 januari 2019

Av Kerstin Frithiof - 13 januari 2019 10:04


Nu ska jag skriva på  f r a n s k a,  så håll i hatten:


Les enfants s´ennuient les dimanches.. Les dimanches s´ennuient les enfants..


Jag säjer som den något  ö v e r t u n g a  damen i reklamfilmen om bantningsmedel "Jag  k l a r a d e  det"..


Vad det betyder.. "Barnen less på söndagarna.. Söndagarna tråkar ut barnen".. Sjöng, tror jag, Yves Montand nån gång i forntiden..


Inte bara  b a r n e n.. Söndagarna tråkar ut mej också.. Men  d e n  visan har jag sjungit så många gånger förr..

Får hitta nåt  a n n a t att gnälla över.. Och  d e t  är inte svårt.. Titta bara..


I natt har  t å r n a  illfänats igen.. Inte som annandag jul, men tillräckligt för att hålla mej vaken långa stunder..


Idag är jag bjuden på lunch hos G. och  d e t  är nåt att glädja sej åt.. Jag tror jag ska köpa ett par fina  l j u s  och ha med mej som present.. 


Alldeles som på beställning kom jag på att visa en bild på mitt trappljus:

 















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards