brimikshallon

Alla inlägg den 16 januari 2019

Av Kerstin Frithiof - 16 januari 2019 08:57


Världen är svartvit och klockan är en minut i nio.. Jag har varit uppe en timme redan, och börjar fundera på vad jag egentlgen har uppe att göra.. 


Vad jag egentligen skulle  v i l j a  är att gå i ide.. Som  b j ö r n a r n a  ungefär.. 


Det enda som hindrar mej är  f o t e n.. Så fort jag lägger mej börjar den illfänas.. I natt fick jag inte tyst på den förrän vid tretiden..

 

Det enda  trevliga med den här bilden är  a v r i n n i n g s r ä n n a n.. Den mår bra och fungerar..


När jag tittar på den känner jag mej smått stolt.. Tänk att jag kom på nåt sånt..


Man kan se, att det kommit något lite snö under natten..


Igår förmiddag satt jag och väntade på att läkaren skulle höra av sej..


Det gjorde han inte, så jag ringde vårdcentralen och undrade.. Fick veta, att det är som  i d a g  han ska ringa, så nu sitter jag här och väntar igen..


Jo,  o x v e c k o r n a,  så kallas dom här veckorna i början på året.. Det är inte rättvis mot oxarna..


Och apropå oxar.. Nåt med det hemskaste jag läst var kapitlet i Invandrarna, när Karl-Oskar slaktar oxen för att överleva snöstormen.. Och så var han så nära hemma..


Nåja.. Familjen fick iallafall kött så det räckte vintern ut och väl det.. Fast  d e t  skrev inte Moberg nåt om..


Om jag fick önska mej nåt för egen del.. Det vore att läkaren ska göra foten frisk.. Fast  d e t  kan han förstås inte.. Lite medicin kan han iallafall förhoppningsvis skriva ut till mej..


Nu ska jag prata  p o l i t i k.. Engelsmännen har visst tackat nej till brexit.. Vad dom nu skulle hitta på nåt sånt för.. Brexit alltså.. 


Men  d o m  har iallafall en regering sån den nu är, vilket inte  v i  har.. Herre Jesus vilken röra..





Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards