brimikshallon

Alla inlägg den 23 januari 2019

Av Kerstin Frithiof - 23 januari 2019 08:25


Det är mycket som är märkligt här i världen, och nu tänker jag inte på sådant som tillexempel modets växlingar.. Därom skulle mycket kunna säjas.. Men det tänker jag inte göra nu..


Nä, jag tänker på politiska figurer.. Såg i går en intervju med vår nya kulturminister.. Jag  f ö r s ö k e r  att inte vara fördomsfull, men nog skulle hon vinna sympatier om hon  k a m m a d e  sej.. För övrigt var hon väldigt bestämd och vuxen i sitt sätt.. Rent av kaxig..  Nåja, ingen ska dömas ohörd..


Nåt annat, som jag finner märkligt är, att så snart jag lagt mej till ro för natten, sätter gikten in med stormstyrka..

På  d a g a r n a  besvärar den mej inte alls..


Och då, på nätterna alltså, har jag tid att ligga och fundera.. Och  l ä s a..


I förgår natt läste jag en kokbok och i natt en deckare.. Av en amerikan som heter Michael Connelly.. Hans hjälte är en lagom hårdkokt och lagom desillusionerad f.d polis, som heter Hieronymus Bosch.. Harry kallad..


Man kan ju fundera över varför munschö Connelly döpt sin hjälte efter en nederländsk helvetesskildrande målare från 1500-talet..  


I natt började jag dessutom att fundera över mina  v a l  i livet.. Och hur jag  a n n a r s  skulle ha valt..


Och jag fann, att jag haft en rasande tur, för även om mina val ibland varit rent år pipsvängen har jag alltid kommit ner på fötterna..


Mycket av min tillvaro kan illustreras av den här tröjan jag köpte på marknaden utanför Sweden Rock för nåra år sen..


 

Nu ska jag inte förringa mej.. Jag har gjort kloka och vettiga val också.. Tänkt rätt tillåmed..


Är jag  n ö j d  med min tillvaro.. Obetingat  j a.. Det enda smolket i mjölken är  g i k t e n,  men idag ska jag köpa gurkmeja, som lär vara nåt in i helskotta bra för diverse inflammatoriska åkommor..


Det kanske kan  b l i  en lagom hetsig tango så småningom.. Frågan är vem som känner för att bjuda upp..


Den dagen den sorgen..















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards