brimikshallon

Alla inlägg den 24 januari 2019

Av Kerstin Frithiof - 24 januari 2019 08:12


Inte mycket i denna sköna värld går upp mot en  h e l   n a t t s   s ö m n.. 


Det fenomenet har jag fått uppleva i natt.. Om foten har illfänats har jag iallafall inte märkt det..


Om det beror på medikamenter från  m a t a f f ä r e n  eller apoteksmedicinen vet jag inte.. Det handlar kanske om samverkan..


I fyra veckor har jag nu tagit askorbinsyra, och i går lade jag till gurkmeja..

Frukt med hackad ingefära äter jag också.. Och så  d r i c k e r  jag.. Massor med vatten går genom mej dagligen..


Bara nu inte allt det här börjar  k r i g a  mot vartannat och lämnar mej i sticket med foten.. Hemska tanke..


Det är  f r o s t  och gryning.. Man anar "den rosenfingrade Eos", som nån romantiker så vackert uttryckte det..


Egentligen är jag inte så förtjust i romantiska slingerbultar.. 


"Less is more", passar nog min mentalitet bäst..


Såg en gång ett program om en dansk modedesigner som vände på det hela,  och jobbade enligt devisen "more is less"


H o n  vräkte på med pärlor och paljetter.. Kilovis.. Märkligt nog blev resultatet alldeles underbart..


Där ser man.. Sina fördomar får man omvärdera.. Stup i kvarten..






























Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards