brimikshallon

Alla inlägg den 25 januari 2019

Av Kerstin Frithiof - 25 januari 2019 08:03


Nån gång vart tionde år ungefär grips jag av en  o b e t v i n g l i g  längtan efter kemikalier och förädlade fläsksvålar kombinerat med socker.. Mängder av socker..

 

Detta hände i går..


Jag iväg till mataffären och valde och vrakade bland utbudet (minst 15 kvadratmeter med godis av precis den sort jag längtade efter)..


Påsen blev tung..


Och så hem i full galopp..


Fram med filt och mysbok och upp i soffhörnan med snasket  l ä t t å t k o m l i g t..


Jag  åt mej  m ä t t  och ändå är det mycket kvar.. Märkligt nog känns det inte angeläget att ta fram påsen i dag igen..


Boken då.. Hur gick det med den, kanske man undrar.. 

 

Jodå.. Engelsk herrgårdsroman av värsta slag.. D e n  också fick mej att må illa.. Jag har nog köpt den på loppis vid tillfälle, och dit ska den få gå tillbaka.. Nåra mer stunder kommer jag inte att ägna åt den..


"Så gick beslutsamhetens friska hy i eftertankens kranka blekhet över".. Eller "upp som en sol och ner som en pannkaka".. Det får väl karaktärisera gårdagens kulinariska och litterära begivenhet.. Usch och tvi..


Gamle Luther, som just nu sitter på min axel och ser skadeglad ut, frågar om jag  a l d r i g  ska lära mej.. 


Tja...




























Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards