brimikshallon

Alla inlägg den 30 januari 2019

Av Kerstin Frithiof - 30 januari 2019 08:54


Idag väntar jag främmande: Min okända systerdotter, som har bott utomlands i många år, kommer hit och hälsar på.. Sin man har hon med sej..


Det är väldigt spännande och väldigt roligt att få möta dom här mänskorna..  L i t e  nervöst är det också..


Jag håller på att koka  s o p p a: potatis och purjolöksdito.. Det har jag lagat bara en gång tidigare och det var förra veckan.. D å  blev det gott, men man kan aldrig veta.. Hoppas den kommer att duga..

 

En gång, när min man och jag ställde till med en liten bjudning, hade jag lagt ner stor möda på att få till ett litet smörgåsbord.. Och så sa en av damera att "sånt äter jag inte"..


Jag bredde en ostsmörgås till henne.. I dag hade jag slängt ut henne..


Vilket bara bevisar, att på den tiden var jag en riktig mes, men si  d e t  är jag inte längre..


Det bevisar också att damen ifråga helt saknade hut och hyfsning..


Igår var jag och min goda vän K. på en liten promenad på Stiby.. Det var isigt och halt så vi gick i snön över ängarna.. Dom ängarna där jag och Agneta plockat så mycket god svamp..


I natt har foten förhållit sej relativt lugn..


Det är egendomligt: Jag tänker på, och pratar om, foten som om den vore en främmande varelse.. Det kanske den är också..


Nu ska jag gå och laga kaffe och hälla på termos.. Jag är inte den sortens värdinna, som står i köket och låter gästerna klara sej själva bäst dom gitter..












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards