brimikshallon

Alla inlägg den 3 februari 2019

Av Kerstin Frithiof - 3 februari 2019 08:03


Foten far illa just nu.. Barnsligt nog känns det som om det är rätt åt den..


Det har snöat, bara  l i t e  men ändå.. 


Och så är det  s ö n d a g.. 


Som om inte dessa hemskheter räckte, läste jag, att kommunalrådet i Sölvesborgs kommun, hon som avgick med pukor och trumpeter och stora foton i tidningarna för en tid sen, och som kom in i riksdagen,  d e n  lilla damen har i två månaders tid kvitterat ut lön  b å d e  från kommunen och staten.. 


D e t  blev en rejäl påse pengar det.. Hur mycket minns jag inte, men mycket var det.. 


Frågan är om det inte ens är  l a g l i g t  att göra så.. Skämmigt är det iallafall.. 


Min  m a g k ä n s l a  har hela tiden sagt mej att söta kommunalrådet nog har travat omkring i ett par för stora stövlar..


Frågan måste ställas: Hur skulle  j a g  ha handlat i hennes kläder.. Svaret måste bli, att det   v e t  jag inte..


Jag tror emellertid att mitt samvete skulle ha förbjudit mej att göra som hon.. Fusk har jag aldrig ägnat mej åt.. 


Men  a n d r a   dödssynder, girighet räknas nämligen som en sådan, har jag med liv och lust ägnat mej åt..


Senast i går, när jag åt mej fördärvad på kyckling, svamp och kål.. F r o s s e r i  kallas det och straffar sej omedelbart med magknip.. Och ruelse.. Och en värkande fot..


Jag undrar om kommunalrådets girighet  o c k s å  kommer att straffa sej..


Skulle knappast tro det.. Hon är nog tryggt uppbackad.. Men visst borde hon betala tillbaka pengarna hon, enligt mej iallafall,  o t i l l b ö r l i g t  tillskansat sej från kommunen.. En del av dom är faktiskt  m i n a..











Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards