brimikshallon

Alla inlägg den 5 februari 2019

Av Kerstin Frithiof - 5 februari 2019 12:38

Tröstlös finner jag vintern.. För att riktigt gotta mej i tröstlöshet tog jag kameran och for ut för att ta kort..


Det här fotot av sångsvanar på Vesan tycker jag fångar tröstlösheten rätt så bra:

 

Det ser nästan ut som om Vesan återgått till att bli  s j ö,  men dom vita ränderna är  s n ö,  som ligger i plogfåror..


När jag ändå var ute med bilen passade jag på att åka in till biblioteket.. Och  m i n s a n n,  damen bakom disken hittade Alexandriakvartetten.. Men hon fick gå till lagret.. 

 

Senast den här boken var utlånad var på åttiotalet.. Ska bli spännande att se hur långt jag orkar den här gången..


Jag läser mycket, mest rena skräpet.. När jag nån gång spottar upp mej för att ta itu med lite högklassig litteratur  berättar jag det strax på bloggen.. Senast var det Anna Karenina, och nu Alexandriakvartetten.. 


Är det för att visa upp mej månne.. Ja, faen vet.. Jag gör det inte..


Även i natt har jag fått sova ostört, och ännu har inte foten börjat väsnas.. K a n s k e  mitt medicinerande och försiktighetsätande börjar ge resultat..


När jag ändå var inne i Sölvesborg köpte jag mej en blå storskjorta på rea:

 

En tredjedel av det ursprungliga priset gav jag.. Jag  i n b i l l a r  mej iallafall att jag gjort en fin affär..
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards