brimikshallon

Alla inlägg den 8 februari 2019

Av Kerstin Frithiof - 8 februari 2019 08:13


För en tid sen märkte jag liksom ett vitt  l u d d  på mina orkidéer.. 


Jag funderade mycket på vad det kunde vara.. 


För att få klarhet klippte jag av en utblommad stängel, som var  d u k t i g t  luddig, och åkte till plantskolan..


--Det är  l ö s s,  sa  expediten förfärdad.. --Nåt sånt vill vi inte ha här..


Hon hämtade ett lusmedel och jag tackade och dröp av.. 


Det här lusmedlet visade sej vara av noll och intet värde, så igår tappade jag badkaret fullt och stoppade ner växterna..


Nu jäklar skulle lössen  d r ä n k a s..

 

För att få växterna att ligga kvar tyngde jag ner dom med duschstrilen.. Och  d ä r  fick dom ligga i flera timmar..


Glasen, dom brukar stå i, diskade jag noggrant och steriliserade i ugnen.. 

 

Nu håller jag tummar och tår för att lössen är utrotade.. (Två av plantorna är redan i knopp och den treje har precis blommat färdigt)..


Agneta behövde  bilen en dag till.. Jag tycker det är rätt skönt att vara utan den ett litet tag.. Jag får vara så vänlig och  v ä n j a  mej.. Nån mer bil kommer jag inte att skaffa..


Så är det.. Tillvaron krymper.. Det är bara att inse kalla fakta och gilla läget..







Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards