brimikshallon

Alla inlägg den 11 februari 2019

Av Kerstin Frithiof - 11 februari 2019 07:07


Mina sista yrkesverksamma liv tillbringade jag i Ringamåla skola.. Nästan så långt norrut man kan komma i Blekinge..


Jag trivdes alldeles utmärkt där uppe i storskogen, och  f o r t f a r a n d e  kan jag känna en längtan dit..


När det händer sätter jag mej i bilen och åker till min gamla arbetsplats..Det är  l å n g t  dit, och jag kan inte fatta att jag hade så långt till jobbet.. Ett maratonlopp dit och ett hem..


Ringamålasuget kom över mej i går, och jag satte mej i sadeln och galopperade iväg.. 


Jag minns, att jag ofta tänkte, att jag åkte genom tre klimatzoner varje dag i sju års tid.. Här var (och  ä r) det barmark och i Ringamåla låg snön kvar..


 

Those were the days.. Jag kan undra vad dom här eleverna sysslar med nu för tiden.. Jag hoppas innerligt att alla lever.. Skolan är för längesen nedlagd..


Det är måndag, veckans bästa dag.. 


Jag ska ringa vårdcentralen och gnälla eftersom medicinen jag fick för gikten inte alls fungerar som den ska.. 


Jag tycker egentligen inte att jag är sjuk på  n å t  vis, och skäms lite för att ringa och jämra mej..


Tja, dom kan inte mer än slänga ut mej..













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards