brimikshallon

Alla inlägg den 15 februari 2019

Av Kerstin Frithiof - 15 februari 2019 08:47


För en tid sen gnällde jag och påstod, att kaffe numera inte smakar ett enda dugg..


Min barndomsvän U. förklarade för mej, att det beror på att jag häller  kaffepulvret i en bleckburk, där det är utsatt för luftens påverkan.


Jag provade att låta kaffet vara kvar i förpackningen och göra så gott jag kunde med att försluta den.. Det hjälpte ett par dar..


Häromdan fick jag en snilleblixt och hällde kaffet i bleckburken, men packade ett par melittafilter ovanpå, och dom tryckte jag ner med ett par stenar.. 


Det  h ä r  skulle väl hjälpa:

 

En sån tur att jag samlat på mej fina släta stenar under åren.. Den  b r u n a  plockade jag upp på grenen på Skagen för ett antal år en.. Varifrån den andra kommer har jag glömt..


Hjälpte den här förvaringen då.. Tja, ett par dar gjorde den nog det, men idag var bönpulvret lika avslaget som någonsin.. Och kaffet smakade mindre än nada..


Förr fanns den mindre kaffeförpackningar och  d o m  måste väl hållit sej fräscha längre, men det är länge sen jag såg nåra sådana..


Sen jag  fick gikt är det mycket jag har slutat äta och dricka.. Fläsk och vin tillexempel.. För att inte tala om lösgodis.. (Minns godiset som nästan la mej i graven för en månad sen)..


Nu är det kanske dags att även lägga  k a f f e t  på hyllan.. Inte för att jag mår dåligt av det utan för att det inte smakar nåt längre.. E l l e r  måste jag kanske börja dricka kaffe betydligt  o f t a r e  så det inte h i n n e r  bli avslaget..


Skorpan åkte hem i går eftermiddag.. Han blev idel svans när matte hämtade honom.. Å andra sidan var han idel svans när han kom  h i t  också..


Jo,  g i k t e n.. D e n  har skött sej flera dar nu.. Det är kanske dags att ropa hej och inse att spartanskt leverne lönar sej..










Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards