brimikshallon

Alla inlägg den 16 februari 2019

Av Kerstin Frithiof - 16 februari 2019 08:40


Det har börjat skrivas i tidningarna om det sölvesborgska kommunalrådets enorma pengauttag i höstas..


Jag frågar mej: Var det verkligen värt att få sitt namn solkat för eviga tider hur mycket pengar det än genererade..


Och dom, som tillstyrkte affären.. Ska  d o m  slippa undan..


Nån kanske invänder, att detta är praxis.. Då måste denna praxis bort med omedelbar verkan.. Ingen annan mänska får tre månaders jobbfri lön från sitt förra arbete när hen byter till ett annat..


Jag vill inte på nåt sätt  f ö r s v a r a  kommunalrådets agerande.. Hon har nog mer eller mindre handlat i någorlunda god tro..  Hon ska inte ensam hängas ut eftersom jag inte tror att hon  varit byxad att komma på ett sånt rofferi själv..


Usch, hela affären stinker.. Vilka "affärer" gör inte det..


Varför valdes hon från första början, kan man fråga sej..


Jag har hela tiden misstänkt (fy på mej), att gubbarna ville visa sej progressiva, samtidigt som man sneglade åt feministhållet, och satte en ung och vacker kvinna, vars farfar på  s i n  tid också hade kommunalrådsjobbet, på tronen..


Jag blir upprörd, och  d e t  visar sej så, att jag skriver längre och krångligare meningar ju argare jag blir..


Jag lämnar ämnet  i n n a n  jag trasslar in mej i totala obegripligheter..


Idag skiner solen, men det har varit lite frost i natt.. Skorpan ska vara hos mej nåra timmar.. Jag tänker ta gossen ut i skogen och låta honom få använda trubbnosen och minibenen av hjärtans lust.. 


Fyra nätter har jag sovit ostört nu.. Hoppas det håller i sej..


Spräckliga tröjan blev bra.. Nu får den ligga till sej en tid, (Det får  a l l t i d  mina tröjor) och sen ska jag använda den varenda dag (nästan)..


















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards