brimikshallon

Alla inlägg den 17 februari 2019

Av Kerstin Frithiof - 17 februari 2019 08:52


Jo, den spräckliga tröjan, som jag har skrivit en hel del om, och som blev färdig häromdan..Så här ser den ut:

 

Igår invigde jag den.. Tänk den blev väldigt  b r a.. L a g o m  åt alla håll.. Tillåmed lagom  v a r m.. Men så hade jag också stickat den med mitt favoritgarn: Karolina.. 


Jag har aldrig stickat nåt md Karolina som inte blivit bra.. Slitstarkt dessutom.. Jag är nöjd..


I morron börjar sportlovsveckan, då många familjer åker till Österrike och åker skidor..


Ett år var jag med.. Inte för att jag åkte skidor, för det  k a n  jag inte, men  t å g  åkte jag.. Hit och dit och av och an..


Steg av där jag fann för gott, och stannade så länge det passade mej.. Jag förvånade mej över att jag kunde ta mej fram så bra som jag gjorde.. Jag är, eller rättare sagt  v a r,  inte alldeles värdelös..


M i n  österrikefärd skilde sej alltså ganska betydligt från dom andra resenärernas, men alla var glada och alla kom hem i ett stycke..


"Gruss Gott", sa man och det betyder ungefärligen "hej då".. Egentligen ska det vara tvenne prickar över u-et, men jag begriper inte hur jag ska sätta dit dom..


Det vore faktiskt roligt att komma tillbaka till Österrike.. Tänk om jag skulle ta en bussresa dit i sommar.. Jag har ju råd.. Tänker på dom pengar jag gnetat ihop för att kunna byta fönster, och som jag bestämt ska slösas bort på  mej själv i stället.. 


Får passa på att unna mej så länge jag är i någorlunda god form..


Apropå  f o r m: Jag har kunnat sova nästan en hel vecka utan att ha ont.. Halleluja.. Det lönar sej att äta grönsaker och sköta medicineringen.. Och stoppa i sej askorbinsyra, gurkmeja och ingefära.. 


Kan bara konstatera, att gurkmeja smakar fan.. Antingen jag rör ut den i vatten eller torräter den.. Men jag biter ihop och sköter min hälsa..


Go´ söndag världen..

















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards