brimikshallon

Alla inlägg den 20 februari 2019

Av Kerstin Frithiof - 20 februari 2019 07:39


Tänk vad lite vatten kan göra.. 


Jag tänker på orkidéer och  d o m  ska ju inte ha nåt vatten alls.. Iallafall väldigt  l i t e.. 


I somras fick jag lära om helt och hållet.. Dom ska stå konstant i vatten.. 


Det  g ö r  mina, och efter att ha blivit  a v l u s a d e,  blommar dom hela tiden:

 

Den slutliga och mest effektiva avlusningen skedde också i vatten.. Aqua Vitae.. Som lilla Hallon skulle ha sagt..


I somras var vatten en  b r i s t v a r a.. Hoppas, hoppas att den kommande sommaren inte blir lika torr.. Då blir det verkligen katastrof..


Dagen har blivit märkbart längre, men vädret är mulet och grått.. "Muligt" som jag en gång lärde en gosse att det heter..


Det var på särskolan i Karlshamn, Ekhagen som det hette, och gossen ifråga ville ha hjälp med att stava ett brev till flickvännen..


Och jag, arma snille, fick för mej att det hette muligt.. F a s t  jag tyckte nog att det  s k a v d e  rätt duktigt..


Inte förrän (förns) brevet var lagt på låda, kom jag på hur jag ställt till det för brevskrivaren..


Nåja, det är femtio år sen och preskriberat vid det här laget.. Gossen ifråga bör vara i sjuttioårsåldern.. Om han fortfarande lever..


Jag undrar hur många tokigheter och rena felaktigheter jag har lärt ut under åren.. Kanske bäst att inte veta..


Jo, jag minns  e n  katastrof:


Jag skulle gå in och vikariera för en av textillärarna, och en flicka hade kommit till momentet "stjälkstygn" på sitt arbete..


Till saken hör, att jag har broderat en hel del i mitt liv, men  d e n  gången fick jag hjärnsläpp totalt.. Och så försökte jag komma på hur man gör.. F r a m s i d a n  såg någorlunda ut, men  b a k s i d a n.. Jesus hjälp..


Jag undrar vad den riktiga syfröken sa, när hon såg vad jag ställt till med.. För att inte tala om flickans mor..


Kanske bäst att inte veta..

















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards