brimikshallon

Alla inlägg den 21 februari 2019

Av Kerstin Frithiof - 21 februari 2019 08:32


I går kväll spådde TV att det skulle bli snö över hela södra delen av landet.. Snö eller regn.. Halleluja, det blev regn..


Hittade en bok på hallbyrån, ditlagd nån gång efter ett loppisbesök: Lagercrantz  a n d r a  Lisbet Salander-bok.. Den första har jag missat, men det spelar faktiskt kvitta.. 


Boken  kommer att bli en lagom sysselsättning denna regniga dag.. Den och stickning..


Och så måste jag faktiskt åka och handla lite mat.. Då får jag inte glömma att ta kameran med mej.. Det finns  säkert en och annan ful vy att fota.. Tja, man har inte roligare än man gör sej..


Det märkliga är, att jag fick en enorm respons på min "fult på Lister"- idé.. L i t e  berodde det kanske, att jag började med att fota min egen österrabatt..


Idag sätter jag in en bild på vad jag tror vara en av Sveriges fulaste vägar: Lörbyvägen.. En  l å n g  raksträcka, där absolut inget händer..

 

Det här med att hitta fula vyer piggar upp mej nåt enormt.. Har gett mej själv nåt att bita i.. 


Jag undrar om jag kommer att våga sätta in en bild på Sölvesborgs stolthet: Den fula, fula bron över viken..

Vem vet.. Det kanske är fler än jag som tycker den är överreklamerad, och inte heller törs ropa "kejsarens nya kläder"..


En dag ska jag ta mod till mej och göra det..










Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards