brimikshallon

Alla inlägg den 22 februari 2019

Av Kerstin Frithiof - 22 februari 2019 08:22


Jag är en misslyckad fulfotograf (bland åtskilligt annat, trollkonstnär och klassisk gitarrspelare exempelvis)..


Bilden på lörbyvägen i gårdagens listergrupp blev totalt sågad.. Folk tyckte den var  v a c k e r.. Det slutade med att jag också började tycka det.. Äsch.. Tala om misslyckande..


Idag har jag satt in en bild, som är så-in-i-helvete (ursäkta grovheten) ful att ingen på hela Lister kan få för sej att berömma den för annat än dess fulhet:

Brevlådan ifråga hittar man på Enevägen i Norje.. Ägaren har garanterat ingenting emot att skylta med den..


För en stund sen blev jag  j ä t t e g l a d.. 


Bland all grönskan i söderfönstret upptäckte jag en  k n o p p.. En knopp på en amaryllislök, som jag fick av E. för tre eller fyra år sen.. I somras satte jag ut den i hopp om att den skulle växa och frodas efter ett par intensiva blomningar.. 


Om det var sniglar eller sorkar som frodats vet jag inte, men den stackars löken var illa åtgången..


Jag tog emellertid in den och skötte om den efter bästa förmåga.. Och si:

 

En trind och blank amaryllisknopp.. Halleluja..


Det  f i n n s  glädjeämnen..
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards