brimikshallon

Alla inlägg den 2 mars 2019

Av Kerstin Frithiof - 2 mars 2019 09:33


Det var länge sen sist, men i kväll ska det ske.. Jag ska gå på operan.. Metropolitan tillåmed.. I Mörrums Folkets Hus..


Jag ska se Mozarts Cosi fan tutte, vilket betyder ungefär "alla gör det" och lär handla om vänsterprassel.. Det blir säkert en upplevelse....


Att musiken är vacker  v e t  jag..


Jo, det var länge sen sist.. För nåra år sen gick jag på varenda föreställning. Men sen dess har mina ögon blivit äldre och slöare så jag klarar inte av att köra i mörker längre..


Ikväll kommer dock Agneta och hämtar mej, och  h e n n e s  syn fungerar fortfarande bra..


I går strödde jag ut två påsar kalk i trädgårn.. Påsarna räckte inte ända fram, så jag får köpa en påse till.. Det gör jag på måndag..


Sen måste jag köpa gödning också.. Algomin brukar vara bra.. Varannan  m å n a d  bör jag mata gräset med det..


Förr trodde jag, att det räckte med att gössla  e n  gång, och sen var det klart.. För tid och evighet..


Och  d e n  enda gången strödde jag ut massor av hönsgössel.. Vad jag inte tänkte på var, att grannfrun precis hängt ut tvätt.. Hon blev  i n t e  glad..  Förbannad var snarare ordet.. Jag förstår henne.. Numera..


 

Bilden tog jag precis när jag skaffat kameran för fyra år sen.. Granskog och en liten bokusling vid Nytorpet..












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards