brimikshallon

Alla inlägg den 3 mars 2019

Av Kerstin Frithiof - 3 mars 2019 09:48


Det har dykt upp ett litet problem i min blomlåda.. 


Pelargonerna, som jag bar in i höstas, och som skulle ha klippts ner i dagarna, har börjat bli alldeles för yppiga och höga för att jag ska nännas gå lös på dom med saxen..


Jag får fundera på hur jag ska förfara med dom.. 


 

Att dom blivit så fina och kraftiga måste bero på att jag lagt grönsaksavfall i lådan.. Dom växer ju faktiskt på en  kompost..


Jag får leta upp ett ställe med  l ä  och ställa lådan där i sommar.. Inte det lättaste i blåshålet Norje..


Det smög sej med operabesöket i går kväll..


Agneta fick förhinder och jag törs inte köra i mörker längre..


Jag tittade på TV i stället.. Först ett par  repriser med den alldeles förfärliga Hyacinth Bucket (Bouquèt som hon vill kalla sej) och sedan en riktig må-bra-film: Mitt stora feta grekiska bröllop..


Jag kom faktiskt inte i säng förrän efter midnatt.. Foten höll sej lugn så jag fick mina åtta ostörda timmar..


Det är söndag, jämnmulet och tämligen blött.. Det  b e h ö v s  för det är fortfarande vattenbrist efter sommaren 18..


En trevlig helg önskas invånarna i galaxen.. Hur dom än ser ut.. Och vad dom än lever på och av..










Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards