brimikshallon

Alla inlägg den 4 mars 2019

Av Kerstin Frithiof - 4 mars 2019 08:55


Ibland behöver man inte gå långt.. För att hitta fula och sorgliga vyer.. 


Här i Norje står en gammal lanthandel och förfaller.. Jag har bott här sen 1967 och redan då var affären nedlagd..


Ingen har bott här på länge, och för varje år som går säckar huset ihop mer och mer.. 

 

Vad jag förstår finns det en bostadsdel inne på gården och den verkar kunna ramla ihop vilken dag som helst den också..


Magasinen, som är av sten, står ännu så länge.. 


Det här bygget skulle kunna bli nåt alldeles fantastiskt om rätt familj tog hand om det.. M e n,  som det är så står det bara och förfaller.. Och  d e t  gör mej ont i själen att se..


Sen jag på skoj började leta  f u l a  vyer på Lister, har jag fått upp ögonen på hur mycket som bara står och fördärvas..


M e n,  och  d e t  är viktigt: Jag ser hur mycket vackert det finns också.. Inte bara naturvyer.. Jag lägger märke till mycken mänsklig omsorg och önskan att försköna också..



















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards