brimikshallon

Alla inlägg den 6 mars 2019

Av Kerstin Frithiof - 6 mars 2019 08:18


Tittade på Superstars i går kväll, och konstaterade att tennisspelaren Jonas Björkman (en sympatisk man vad det verkar) genast satte igång, att för sej själv, ingående analysera sin insats i delmomentet där han åkte ut..


Det verkar som om  a l l a  dom här idrottsidolerna var ena väldiga analytiker.. Och det är kanske så det måste vara.. Att plocka ner sina insatser till atomer och ingående begrunda dom för att kunna prestera bättre och bättre..


M i n a  sportsliga insatser begränsar sej till att spela wordfeud och cross-boss med goda vänner..


Utan att för ett ögonblick jämföra mej med idrottsstjärnorna har jag konstaterat att nån analytiker är jag inte.. Tvärt om: dom här spelen har visat mej att jag är riktigt  u s e l  på att analysera.. Ännu uslare på att klura och planera.. Således  f ö r l o r a r  jag nästan vartenda spel..


M-men är det  i n g e n t i n g  jag är bra på (bortsett från att laga sås och missa avtagsvägar).. 


Jodå, jag har alltid varit hyfsad på att  i m p r o v i s e r a, och det hade jag stor nytta av i mitt yrkesverksamma liv..


Att ana sammanhang har jag också klarat av..


Allt som har gått snabbt och geschwint..


MInns ett TV-program där en amerikansk skådespelerska intervjuades.. Hon var inte känd och jag minns inte i vilket sammanhang hon utfrågades, men jag  m i n n s  en irriterande vana hon hade: Hon  b e v a r a d e  frågorna  i n n a n  dom ens var ställda..


Så slogs av av en fasans tanke: Sån är ju jag också.. Herre Gud..


Jaha.. Så har jag lärt mej ytterligare om mina karaktärsbrister.. Men jag är iallafall  s n ä l l.. 


Och det är allt som lärs av denna dikten..


Nu ger jag mej själv en  r o s.. Jag har iallafall klarat av min vingliga färd genom livet någorlunda så här långt..

 

New Dawn.. Den klänger vid min dörr.. Har gjort i femti år div det här laget..















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards