brimikshallon

Alla inlägg den 12 mars 2019

Av Kerstin Frithiof - 12 mars 2019 08:35


Vintern har kommit tillbaka.. Inte så att det snöar, för  d e t  gör det inte så ofta.. Nej, det är  f r o s t  på nätterna..

Vindrutan på bilen är nedisad på morgnarna.. En sån tur att jag inte behöver åka till nåt jobb..


Jag  d r ö m m e r  på nätterna.. Konstiga drömmar om  l a r m  och  m u s i k i n s t r u m e n t.. 


Tydligen har det här larmeriet satt sej på hjärncellen på mej, men var musikinstrumenten kommer in begriper jag inte..


Jo,  m u s i k i n s t r u m e n t.. Häromdan fick jag in en munspelsviruos på You Tube.. H a n s  lilla, lilla instrument var väl knappt en decimeter långt.. Han började med att spela en glad trudelutt och fick applåder för   d e t.. 


Men  s e n.. Sen klämde han i med "Jesu bleibet meine Freude" och  d å  föll alla hakor till marken.. Min också.. 


Härom dan berättade jag om  a m a r y l l i s e n   som fått en knopp.. Nu har den fått en till.. Den första har börjat slå ut, och vad jag förstår kommer det att bli fem klockor på den stängeln..

 

Jag måtte väl ändå ha "gröna fingrar" fast jag begriper inte hur dom har kunnat bli  d e t.. 


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards