brimikshallon

Alla inlägg den 18 mars 2019

Av Kerstin Frithiof - 18 mars 2019 08:49


I somras köpte jag mej ett par gröna byxor.. På rea.. Givetvis..


--Dom här blir bra, tänkte jag  u t a n  att prova dom.. 


Jag kom hem med byxorna och  d å  provade jag dom.. En decimeter för korta i benen.. Ner i lådan med dom..

--Jag klipper av dom till shorts, var tanken..


Nu har jag sett i Damernas Värld och i skyltfönster i stan, att byxor i år  s k a  flagga på halv stång.. 


Och nu kan jag inte knäppa dom i midjan..

 

Nåja, lite sparsamt med godis och tillåmed  m a t  nåra veckor ska väl göra susen..


Vädret är märkligt..


Nyss kom en stormby med piskande regn.. Det lät som om det varit  h a g e l  också.. (Jag höll faktiskt på att skriva  t a g e l).. Och nu skiner solen..


Gubben Mars tänker göra sorti med dunder och brak verkar det som.. 


Jag fortsätter oförtrutet med min stavgång.. Egentligen känner jag mej som en stor idiot när jag kavar fram.. Utan snö och utan skidor.. Inte för att jag  k a n  åka skidor.. Men ändå..


 Samtidigt märker jag att stavgången gör susen.. Det vore bra om flåset kom tillbaka, för som det är nu saknas det nästan helt.. Och  d e t  känns inte bra.. 


Nån  a t l e t  har jag aldrig varit, men jag har skuttat omkring tämligen obehindrat, och att göra en vandring på milen eller mer har varit rena barnleken.. Tja..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards