brimikshallon

Alla inlägg den 20 mars 2019

Av Kerstin Frithiof - 20 mars 2019 07:27


Inte för att jag  t r o r  att det kan intressera nån, men jag talar om det ändå: Igår gjorde jag  t v å  vandringar..

Först en i full karriär med stavar, och det mådde jag bra av.. Till skillnad mot andra gånger när jag varit totalt dödstrött efter bara en halvtimme.. Det  t a r  sej..


Andra vandringen gjorde jag tillsammans med min ungdomsväninna K. och den gick runt blåsippsbackarna på Stiby i sakta mak.. Och den vandringen mådde jag också bra av..Inte minst för att jag träffade ett par trevliga hundar..

Som jag fick klappa på.. 


Har man ingen egen ber man att få klappa på andras..

 

Det börjar blåna i stibyskogen.. Lika kärt varje år.. 


Det är snart dags att börja med trägården.. I fjol vid den här tiden var jag redan på gång..


Det var då jag hamnade i avfallstunnan med huvet före bland stickiga roskvistar.. 


Fy, vad ont det gjorde och fy vad jag jämrade mej..


Ingen hörde mej dock så jag jämrade lite högre.. Och lite högre..


När inte det heller  hjälpte fick jag kravla mej ur kärlet utan hjälp.. Det kunde jag gott gjort med en gång, men jag ville väl ha lite ynk..


I går var det en fantastiskt fin vårdag med strålande sol och närmare tjugo grader på östsidan.. I dag är ordningen återställd.. Solen har gått i moln och regnet ligger på lur..











Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards