brimikshallon

Alla inlägg den 22 mars 2019

Av Kerstin Frithiof - 22 mars 2019 10:30


"Köp en Vilhelm Moberg.. Eller Hjalmar Gullberg.. Men köp dem av Violen från".....


Nä, jag märkvärdigar mej bara, men medge, att dom är underbara, mina invandrare:

 


Denna  u n d e r b a r a  förmiddag har jag tillbringat två timmar städandes i trädgårn.. Men nu är jag trött.. Jag får ta ett tag i eftermiddag också.. Om det inte blåser småspik förstår..


Nu på förmidan satt jag (jag  s i t t e r  nämligen på en pall när jag jobbar) i  s k j o r t ä r m a r n a  och rensade.. 

 

Så här ren och fin ska hela trädgårn bli vad det lider.. Heja, heja..


Grannens lilla blommiga katt kom och hälsade.. Det gör hon alltid när jag sitter och lukar.. Hon stryker sej ett ögonblick och betygar sin vänskap.. Sen hissar hon upp svansen och tassar vidare..


Och  j a g,  jag får katt och hundabstinens..


 

Tack och ajö, snöskyffeln.. I vinter har du fått vila dej.. Nästa gång jag har ett ärende till garaget sätter jag in dej..


Det är lördag, och allt är gott i denna den bästa av världar..










Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards