brimikshallon

Alla inlägg den 25 mars 2019

Av Kerstin Frithiof - 25 mars 2019 07:41


Vårfrudan som blev våffeldan.. Så kan det gå..


Jag hade tänkt mej till Ysane vackra gamla medeltidskyrka och lyssna på Mariasånger i går kväll

.. Församlingens damkör är alldeles underbar.. Och Mariasånger.. Jag som är halvt om halvt katolik,  d e t  hade varit nåt..Men så blev det inte.. Jag fick kärt främmande i stället.. Ett sånt främmande kan man inte ta med sej in i kyrkan..


Det var nämligen lillkejsaren himself, Skorpan, som kom.. Han ska stanna nåra dar tills hans mänska återhämtat sej från en dunderförkylning..


Under tiden ska han och jag umgås och ha trevligt..


H a n,  för sin del, ansåg att det trevliga skulle börja redan i dagbräckningen, och talade mycket tydligt om vad  h a n  anser om mänskor, som ligger och drar sej till efter sex..

 

H u n d a r  kan lägga sej och sova precis överallt och när som helst.. Därför är det inte så konstigt att dom är alerta väldigt tidigt på morgnarna..


Nåja, han fick ett par trevliga nospromenader i går och en kiss-och-bajs runda är redan avverkad.. Tillåter vädret tar jag ut honom till ängarna på Sweden Rock i dag så han får springa lite..


Det är trevligt att ha en hund, som tassar omkring mej igen.. Och håller reda på om jag närmar mej kylskåpet..


Det är måndag och precis  a l l t  ligger framför oss.. Om det inte blir för kallt ska jag fortsätta i trädgårn i eftermiddag.. I går tog jag en och en halv timme.. Jäklar, så fint jag gör det..


M e n,  och  d e t  är viktigt, jag låter inte trädgårdsarbetet jäkta mej.. Det ska vara, om inte en njutning, så väldigt nära, att sitta och påta.. 









Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards