brimikshallon

Alla inlägg den 29 mars 2019

Av Kerstin Frithiof - 29 mars 2019 10:09


Tänk vad man kan hitta i sina skrymslen och hyllor.. Häromdan, när jag letade efter kvällslektyr, hittade jag den här boken, läst och bortglömd för länge sen:

Värre läsning kan man knappast hitta, och ändå var det så det  v a r.. En skildring från helvetet i form av ett läger under nazitiden.. 


Jag är gammal nog att minnas tidningsbilderna från krigsslutet, när de allierade öppnade lägren och hittade likhögar och levande döda, magra skelettliknande varelser, knappast längre mänskliga, som stod och stöttade sej mot stängseln.. Inte längre strömförande.. 


J a g  var givetvis för liten för att fatta vad det egentligen handlade om, men jag minns fasan och vreden hos dom äldre.. Och så finns det dom som  f ö r n e k a r  att detta hänt.. Ofattbart..


Raskt tillbaka till dagens idyll: Bakom boken på bilden står en balja med min senaste "last".. Kaffe med socker och vispgrädde.. E n  mugg per dag räcker..


I dag har jag hängt ut tvätt för första gången i år.. Som det blåser kommer den att torka på rekortid.. Om inte hela härligheten blåser ner i havet förstås.. Det är  f a r t  på vinden nämligen:

 






































Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards