brimikshallon

Alla inlägg den 1 april 2019

Av Kerstin Frithiof - 1 april 2019 08:38


Ingen, som besöker min blogg, har väl kunnat undgå att märka, att jag då och då skojar om dom sju dödssynderna..


En annan person, som sysslat med dom här förskräckligheterna, är Stefan Einhorn.. Han har tillåmed jobbat ihop en lista med  m o d e r n a  dödssynder.. (Nåja, en del av dom gamla står sej gott även på Stefans lista)..


   

I går kväll började jag  l ä s a  boken.. Tidigare har jag bara ögnat igenom den.. Och fann att det var en ytterst intressant läsning.. 


Och så började jag  f u n d e r a.. Och  m i n n a s..


Då och då under resans gång har jag träffat på en replik, kanske bara i förbifarten utkastad, som har fått mej att verkligen hicka till..


Herregud så fördomsfull jag är, eller högmodig eller eller främlingsfientlig.. Alla tre 

egenskaperna punktade på Stefans moderna syndalista.. Helt skrämmande aha-upplevelser..


Nåja, det man är medveten om kan man  å t g ä r d a,  och det har jag faktiskt försökt att göra.. Men  l ä t t  har det inte varit, och inte är jag färdig med åtgärderna heller.. Trots att det kan har gått åtskilliga år sen jag blev medveten om bristerna (synderna)..


Fortsätt jobba.. Heja, heja.. G i r i g  är jag iallafall inte.. Alltid nåt..


Det är måndag och solen skiner efter en kall natt.. Det var faktiskt lite frost i gräset nu på morronen.. 


Om man tittar uppåt Ryssberget till ser man, att skogen har börjat skifta i lila..


Bladverket på mina gamla Paul´s Scarlett rosor är fullt utslaget.. Och gräset växer.. Åtminstone i dom tuvor det fortfarande finns nåt gräs..

 


Det är sommartid igen, och det har gjort att  n a t t s ö m n e n  har varit usel denna förstaapril-natt.. Jag fick tillåmed gå upp vid tvåtiden och ta en smörgås i hopp om att det skulle hjäla mej att somna.. Det gjorde det också, men först efter nån timme.. Fnys..

















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards