brimikshallon

Alla inlägg den 5 april 2019

Av Kerstin Frithiof - 5 april 2019 07:48


I morse vaknade jag alldeles av mej själv.. Ingen liten hund hade hoppat upp i sängen och stod och buffade på mej och talade om, att "nu är det minsann dags att gå upp".. "Jag är både  h u n g r i g  och  k i s s n ö d i g"..


Charmigare och mera manipulativ liten rackare får man leta efter.. Om man skulle ge sej till att mäta hundars intelligens skulle Skorpan hamna  ö v e r  geninivån.. H ö g t  över..

 

Skulle jag vilja ha en egen hund.. Svaret måste bli "nej".. Nåra dar är trevligt, men det övergripande ansvaret för en liten levande varelse är jag för gammal för att ta.. Oavsett  v a d  det är för en levande varelse..


Ett bra tag har jag haft duktigt ont i ryggen (Jag  t r o r  inte jag har gnällt alltför mycket), och i går tog jag mod till mej och ringde till vårdcentralen.. Inte för att jag tror dom har nån hjälp att ge, men det skadar inte att försöka iallafall..


"Tog mod till mej" skrev jag.. Jag tror nämligen inte att dom på vårdcentralen har alltför goda erfarenheter av folk, som kommer och jämrar sej för onda ryggar.. Tänker på Cederhöks monolog när han ringer till "sjukkassa" och kommer till "vägförvaltninga i Skultorp".. "Jag kör med  r ö g g e n" .. 


Nätet är fantastiskt..  Det går lätt och geschwinnt att plocka fram såna här gamla godingar från forntiden.. Och jag gör det också..


T r e  gånger i vår har jag fått tulipaner och alla tre gångerna har dom varit orange:

 

Jag tror jag ska ta det som ett tecken och försöka hitta en orange kavaj i sommar.. Helst en i mocka.. Förstås..

Fint ska det vara.. Sen nänns jag väl inte ha den på.. 







Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards