brimikshallon

Alla inlägg den 9 april 2019

Av Kerstin Frithiof - 9 april 2019 09:02


Igår slog dom ut.. Vårens första tulpaner..

 

Man ser också, att nepetan har börjat skjuta skott.. Till somliga kissars fröjd.. Nepeta innehåller nämligen nån slags kattdrog.. En del katter blir som tossiga av nepeta.. Rullar sej i extas.. En del tillåmed  ä t e r  det..


Igår fick jag prata med en läkare om min skruttiga rygg.. H a n  ansåg inte att det var nåt större fel på mej, iallafall inget som inte ett träningspass om dagen livet ut kan råda bot på.. Tja..


Dom ska ringa från sjukgymnasten om en stund och ge mej en tid när jag får komma och få instruktioner..


Vårvärmen har dragit sej tillbaka, vart vet jag inte, men kalla vindar blåser från norr.. Hoppas dom har lite regn med sej också..


För ett år sen gick jag i sorg och förtvivlan.. LIlla Hallons lilla liv var på uppehällningen och jag var  v ä l  medveten om det.. Jag blir fortfarande lessen när jag tänker tillbaks på dom veckorna.. 


Idag ska jag åka och köpa en säck kattmat..


Min syster hade tre kissar, och när hon dog delade jag och hennes barn upp vårdnaden om dom.. En son härbärgerar dom, jag står för maten och dom återstående två syskonen svarar för veterinärkostnader..


Nästa veckohelg är det påsk, men jag firar inte påsk.. Lika lite som jul och födelsedag..


Jag är nog en tråkmåns egentligen.. Som inte firar storhelger med med mat och kolifejs.. Jo, i  j u l a s  hade jag lite skinka och annat.. Snaps tillexempel.. Och så fick jag gikt och gav bort hela kalaset.. Som väl var var det nån som ville ha det.. Slänga mat finner jag motbjudande..


Jo, gikt.. Visst ligger den latent i foten, men med bromsmedicin och vettig diet håller jag den stången.. Heja, heja..

















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards