brimikshallon

Alla inlägg den 11 april 2019

Av Kerstin Frithiof - 11 april 2019 08:04


Det är torsdag.. På nåt märkligt sätt känns det som om veckorna blott och bart och endast består av torsdagar.. S å  snabbt går det..


När min lillasyster levde brukade vi nästan räkna torsdagen som starten på veckan..


--Redan torsdag, sa vi.. Och så skakade och  vi på huvena och ackade och oade över hur fort tiden går..


I maj är det fem år sedan min syster gick bort.. Jag tänker på henne varenda dag.. Med vemod och saknad..


Trädgårdsstädningen går in på sista varvet för den här gången.. Om det inte är för kallt idag ska jag gräva bort nåra hektoliter  v å t a r v  från östsidan.. 

Inte  b a r a  våtarv.. Jag ser åtminstone  e n  jättemaskros, och jag  v e t  att det finns ett par reliker från en vitlöksodling för ett par år sen..


Paul´s Scarlett-rosen på hörnet ser ut att må väldigt bra och det gör  kvittenbusken också.. Och våtarvet som sagt..


Vårstädningen har gått väldigt raskt i år.. Nu återstår plantering av diverse knölar.. Och så förstås hyfsning av tvenne uppfarter..


För exakt tretti år sen hörde jag en sång på radion.. Jag greps ända in i hjärtat av den, och försökte komma ihåg melodi och ord.. Det var en kvinna som sjöng, och dom enda ord jag lyckades komma ihåg var "Send in the clowns"..


Och den enda melodislinga jag kom ihåg var den som ackompanjerade slutorden om att skicka in clownerna..


Ingen jag frågade sa sej veta vad det var för en sång, och en och annan antydde, att det var nåt jag drömt ihop..


N u  vet jag vad det var jag   i n t e  drömt ihop.. Dame Judi Dench var det som sjöng, och sången var ur en musikal som säjs bygga på Bergmans "Sommarnattens leende".. 


Tänk, att det skulle ta tretti år av elektronikutveckling innan jag fick svaret på frågan vem det var som sjöng..


Varför jag skriver elektronikutveckling beror på att jag hittat sången på min surfplatta, och  d e n  har jag stort nöje av.. 


Trevlig torsdag ute i galaxerna bland stjärnfall och svarta hål..
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards