brimikshallon

Alla inlägg den 12 april 2019

Av Kerstin Frithiof - 12 april 2019 07:55


Igår hände det ett och annat.. MInsann.. För det första tog jag bort  a l l  våtarv från östrabatten:

 

Det här  är en riktigt dålig bild.. Inte det minsta "konstnärlig" eller så.. Men, man kan  s e  att våtarvet är borta.. Och det är "allt, som lärs av denna dikten"..


Jag har gott om prästkragar och vallmo, och jag tror minsann jag ska flytta över en del hit..


Och så ska jag peta ner nåra  s o l r o s f r ö n.. Jordmånen är god.. Det vet jag eftersom jag har slängt ut potatisskal och äppelskrabbor genom köksfönstret ut i rabatten under lång tid.. (Det är kanske därför det var så gott om våtarv där)..


Frampå kvällen slog jag mej ner framför TV-n för att njuta av "Hotel Marigold".. En alldeles underbar må-bra-film med hela den engelska skådespelareliten i rollerna..


Och så pajade  b o x e n.. 


Jag har fått tag på reparatören i dag på morronen.. En sympatisk man, som kallar sej MIcke.. Han kommer med en ny box nu på förmiddan.. 


Det är konstigt.. Även om jag inte är en TV-nörd, och det kan gå flera dar mellan gångerna jag tittar, så vill jag inte vara utan TV.. Känner att nåt  f a t t a s  om jag inte kan sätta på TV-n om jag skulle vilja det..


Att kalla TV-n för dumburken, som man gjorde förr i tiden, är dock att visa bristande vett och förnuft, menar jag..


Men.. Börjar programmakarna med  v ä n s t e r p r o p a g a n d a  igen,  d å  kommer jag att kalla den nåt oändligt mycket värre..







Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards