brimikshallon

Alla inlägg den 13 april 2019

Av Kerstin Frithiof - 13 april 2019 15:45


Ibland skiner solen.. Det har den gjort i dag.. Hela dagen har en blek och frusen vintersol kikat ner på såväl goda som onda.. 


Den har också kikat ner på Agneta och mej och lilla hunden Joy.. Vi tog oss nämligen en promenad på Stiby just idag..


Det var kallt och blåsigt och inte många blommor syntes till.. Men det var trevligt ändå..


Före promenaden var Agneta och jag på Folkkyrkans loppis och där handlade jag ett par alldeles oanvända rosa jeans.. (Dom passar.. Det vet jag för jag har precis provat dom)..


Och så köpte jag i vanlig ordning böcker:

Speciellt intressant tycker jag att boken om pajbakning verkar..


Inte för att jag är nån fena på bakning, men jag gillar pajer.. Jag antar att jag inte är dummare än att jag ska kunna läsa en beskrivning och på så sätt få ihop en och annan paj..


Efter promenaden åkte vi hem hit och jag lagade en liten förutsägbar lunch.. Förutsägbar eftersom den bestod av stekt fläsk med löksås.. A l l a  mina luncher består av fläsk med  löksås (När jag har gäster.. Inte annars)..


Ytterligare en programpunkt avverkade vi innan vi skildes åt.. Vi var nämligen i Hörvik och tittade på en fotoutställning.. Verkligen sevärd.. Men den bestod bara av  v a c k r a  bilder.. Jag önskar nån hade klämt dit en ful också..







Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards