brimikshallon

Alla inlägg den 15 april 2019

Av Kerstin Frithiof - 15 april 2019 08:39


Det går inte  e n  dag utan att jag lär mej nåt.. Oftast nåt  n y t t,  men även sånt jag lärt en gång och glömt..


Igår lärde jag mej att  s o l r o s f r ö n  kan vara mycket små. och att solrosorna själva inte behöver vara gula.. Det ska bli spännande att se vad det blir av den här odlingen:

 

Det är måndag, halleluja.. Det har varit frost, inget halleluja, och mina körsbär har  i n t e  börjat blomma.. Mångdubbelt halleluja..


Både i lördags och igår gjorde Agneta och jag skogspromenader.. Agnetas lilla lånehund Joy var med båda gångerna..


Apropå "Joy".. En gång fanns det en parfym, som hette så, och  d e n  var på sin tid världens dyraste..

(Detta måste väl ändå räknas som värdelöst vetande)..


För en stund sen tog jag en titt in i garderoben, och vad hittade jag där.. Jo en alldeles ny och fin tröja:

 

När jag köpte den har jag glömt.. Förmodligen på rea nånstans.. Bilden är lite suddig, men det är tydligen mitt minne också..


Glad blev jag emellertid över fyndet.. Det kommer att passa utmärkt till dom rosa loppisbyxorna jag köpte i lördags..


Solen lyser.. Förhoppningsvis kommer den att värma min tillvaro så att jag kan gå ut och göra lite trevligheter i trädgårn.. Redan är den ganska fint tillsnyggad.. Men åtskilligt återstår.. Ett och annat ska påtas ner eller flyttas på..


Bäst kanske ändå att vänta ett par veckor med det..











Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards