brimikshallon

Alla inlägg den 16 april 2019

Av Kerstin Frithiof - 16 april 2019 09:35


Tänk vad man hittar.. Inte alltid, men då och då.. Igår tillexempel hittade jag en blå tröja i garderoben.. Ullkvalitet från Newhouse.. D e n  hade jag inte betalat fullt nypris för..


Häromdan, när jag grävde bort hektolitervis med våtarv från en av österrabatterna, hittade jag en tuva persilja..

 

Sån tur att inte persiljan följde med våtarvet ner i avfallstunnan.. Egentligen är det nog ett bevis för att jag är pedantisk när jag jobbar i trädgårn.. Skiljer getterna från fåren.. Liksom..


För tretti år sen hittade jag en pytteliten planta som jag grävde upp och satte i en  a n n a n  av rabatterna på östsidan.. Egentligen hittade jag den i grannens trädgård, och att jag tog den får väl närmast betecknas som stöld..


L i t e n  var den emellertid.. Ett par centimeter på sin höjd..  

D e n  växten har verkligen mått gott hos mej.. Häromdan tog jag bort gamla stjälkar för att nya skott ska kunna ta sej upp.. Och nu växer dom med en decimeter om dan.. Trots att det varit kallt om nättterna..

 


För övrigt jobbar jag i trädgårn så mycket jag orkar.. Igår rensade jag en tredjedels garageuppfart från ogräs.. Sen kom middagsbrisen och jag höll på att frysa ihjäl.. Och fick gå in och sätta på kaffe.. Heja, heja..
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards