brimikshallon

Alla inlägg den 21 april 2019

Av Kerstin Frithiof - 21 april 2019 08:36


Allting växer  och blommar och det känns mer som den 21:e maj än den 21:e april.. 


Körsbären blommar för fullt, och tulpanerna, som jag planterade när vi precis flyttat in, står i frodig blom.. (Från början var dom gul-och-rödspräckliga, men efter alla dessa år har den röda färgen nästan helt tagit över)..

 


Bara ett år yngre är  k a p r i f o l e n.. D e n  har jag flyttat runt under åren lopp.. För två år sen satte jag en rot ut mot vägen.. Det verkar som om den börjar trivas..  Meningen är att den ska täcka det lilla som är kvar av staketet.

 


För ett par år sen började jag se mej omkring efter  h ö s t b l o m m a n d e  växter, perenna sådana.. Givetvis..


Av en före detta kollega fick jag en bra dusk krysantemum:

 

Den här växten blir  s t o r  och, när den väl är etablerad, översållad med små rosa korgar.. (Usch, dom vissna dahliorna skämmer bilden.. D o m  skulle jag ha klippt bort innan jag tog kortet)..


Det är påskdagen idag, och jag kan inte riktigt släppa tanken på kvinnorna vid graven..


Frågan är "Tror jag verkligen på detta".. Svaret måste bli "Jag  v e t  faktiskt inte".. Riktigt veta kan  i n g e n  men det är många som tror..


Jag tittade för övrigt på korsvandringen från Rom härom kvällen.. Predikan hade skrivits av en nunna, och var en flammande protest mot mot marginalisering och utnyttjande av dom svaga.. Kanske mest kvinnor.. 


Påven var med, och  h a n  är verkligen en förkämpe för svaga och utnyttjade grupper..


Får mej att tänka på att dom styrande i Sölvesborg vill köra iväg tiggarna.. Herre min Je,  d o m  stör väl ingen.. 


Men, jag är glad att jag slipper tjäna mitt bröd genom att tigga det.. 


Nu finns det väl en och annan, som jämställer pensionärer med tiggare och tillåmed  u t s u g a r e.. 


Vill bara tala om att vi pensionärer har arbetat och gjort rätt för oss hela livet.. Dessutom har vi mycket ordentligt betalat in våra pensionsavgifter.. Så det så..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards