brimikshallon

Alla inlägg den 23 april 2019

Av Kerstin Frithiof - 23 april 2019 08:40


Jag har börjat  d r ö m m a  om nätterna.. Inte precis nåra "sensibel, everyday" dreams som skalden skrev om.. Fast det  h a n  avhandlade var förstås namn på  k a t t e r.. Och när det gäller  d o m  små filurerna duger det inte med sensibel, everday names..


Vare hur som helst med det.. Jag  d r ö m m e r.. Varenda natt drömmer jag.. Tossiga, meningslösa drömmar, som varken har huvud eller svans..


Om det  b e t y d e r  nåt.. Ja, inte vet jag.. Och inte tycker jag att dom speglar min vakna tillvaro heller.. S å  virrig som jag känner mej i drömmarna är jag  i n t e.. 


Jag såg i ett TV-program nån som frågade en annan djuping, om det var nåt hen  å n g r a d e  i sitt liv..


Och jag till att tänka tillbaka.. Jisses så mycket jag ångrar.. 


Men så drog jag åt tankeskruven ett varv till, och d å  fann jag, att jag nog  o f t a s t  handlat precis i enlighet med mitt temperament och läggning..


Inte så, att jag som Piaf inte ångrar ett smack, men det mesta har skett på ett sätt, som nog varit förprogrammerat i mina gener..


Nu menar jag inte, att den fria viljan  i n t e  existerar, men det är många faktorer, som påverkar våra beslut.. Så friheten är nog en aning beskuren trots allt..


Nu tar jag ett beslut att gå ut och frilägga ytterligare ett avsnitt i trädgårn från ogräs.. Jag gör det  h e l t  frivilligt.. T r o r  jag..

















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards