brimikshallon

Alla inlägg den 24 april 2019

Av Kerstin Frithiof - 24 april 2019 08:45


Vad är det som gör att en del kallas superstars.. Uttrycket börjar bli en aning  u r v a t t n a t.. Så vitt  j a g  begriper har det bara funnits  t v å  riktiga superstars i denna värld: Jesus och Marilyn..


Jesus kan vi lämna därhän.. H a n  är förstås den ultimata superstjärnan.. Och har varit i 2000 år snart..


Till Marilyn alltså.. Ännu 60 år efter hennes död pryder hon väggarna i massor med hem.. Det har jag sett på program som Lyxfällan och Vem bor här.. 


 

Visst såg hon bra ut och visst gjorde hon sej bra på bilder, både rörliga och stilla sådana, men det är det andra som har gjort också, men  d o m  har tämligen obemärkta försvunnit ut i skuggorna..


Det är märkligt.. Fortfarande finns hon  ö v e r a l l t.. Hon och Jesus.. Som sagt..


Idag  v a t t n a r  jag mina kruttorra rabatter.. Bäst att ge växterna en ordentlig slurk, för snart blir det väl bevattningsförbud.. Fullt förståeligt.. Det vatten som finns behövs i jordbruket.. 

 

Tja, nån  f o t o g r a f  är jag förvisso inte, men visst kan man se, att det sprutar vatten ut spridaren.. 


Dom små spjuten som sticker upp ur jorden är   l i j e k o n v a l j e r.. Halleluja..






Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards