brimikshallon

Alla inlägg den 27 april 2019

Av Kerstin Frithiof - 27 april 2019 08:29


För ganska många år sedan köpte jag ett blåregn.. Trädgårdsintresset hade inte ens börjat.. Kanske fanns det iallafall som ett slags  e m b r y o..


Nåväl plantan trycktes ner på västväggen.. Det här skulle bli fint, var vad  j a g  trodde..


Blåregnet tyckte inte alls som jag.. Det stod och tjurade ett antal år.. Nåra  b l o m m o r  bjöd det aldrig på..


Och nu  h a d e  trädgårdsintresset anmält sin ankomst.. Jag fick hjälp med att spika upp en spaljé på sydväggen, och så flyttade jag blåregnet..


Växten tackade med att börja  v ä x a  och tillåmed sätta blom..


Numera trivs den förträffligt och blommar rikligt.. Den har faktiskt redan  b ö r j a t..

 


Idag och i morron ska det regna.. Halleluja, ropar både jag och bönnerna..


 

Det blir fler och fler blommor på körsbärsträden både mina och grannarnas.. Fröjda er kajor!!













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards