brimikshallon

Alla inlägg den 30 april 2019

Av Kerstin Frithiof - 30 april 2019 10:11


Det är så sant som det är sagt: Vill man må bra, ska man   r ö r a  på sej..


I somras var det så hett, att ingen, åtminstone inte  j a g,  klarade av att röra på sej i nån högre grad..


Konsekvensen kom som ett skott.. Ryggont och fällknivsgestalt.. 


Nu har jag satt igång med vandringar, inte milalånga, men ändå.. I början klarade jag inte många minuter.. N u  går jag med raska steg och rak rygg en hel timme. Eller mer.. 


Igår gick jag (ursäkta att jag nämner mej själv först), Agneta och hunden Joy den geologiska stigen på Listers huvud.. Och  d e n  är hemsk.. Backe ner och backe upp.. Och  b r a n t a  är dom, backarna.. Vandringen tog en timme, och den ende som var oberörd var  h u n d e n..


   

Vildkörsbär strax nedanför "huvudet".. Man kan se, att det går betesdjur här på somrarna.. Grenarna är nämligen alldeles jämnbetade..


Givetvis var det en aning besvärligt att ta sej ur sängen i morse, men med lite  v i l j e s t y r k a  och ett yogaprogram på sängkanten gick det..


Och nu har jag precis kommit hem från en entimmesvandring i Norje Boke.. Visserligen  h a r  jag ont i ryggen, men bara en  b r å k d e l  av hur det var  i n n a n  jag började röra på mej.. Och rak som en fura går jag.. Jam-jam..


Alltså: Vill man må  b r a  ska man  r ö r a  på sej.. Lite i taget.. Min ambition är att klara av en mil innan sommaren blir för varm..













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards