brimikshallon

Alla inlägg den 2 maj 2019

Av Kerstin Frithiof - 2 maj 2019 08:07

 

Sic transit gloria mundi, som lilla romartokiga Hallon skulle ha sagt.. Forsythiabusken i april..

 

Forsythiabusken för en timme sen.. Så går det med världens härlighet.. Som sagt..


Tullipanerna står emellertid fortfarande vackra..


Det har regnat en hel del som senaste dagarna.. Både jag och bönnerna är glada för det..


Idag  b l å s e r  det.. Det båser riktiga norjevindar.. Jag känner mej dock ganska säker här jag sitter.. Visserligen känner jag av vinden  i n o m h u s  också,  men kan iallafall inte tro, att huset ska rasa ihop.. Eller blåsa bort för den delen.. 


Pengarna jag gnetat ihop under året för att få råd att byta, åtminstone  n å r a  otäta fönster, har jag bestämt ska gå till roligare saker.. Åka inlandsbanan tillexempel och ha roligt i största allmänhet..


Jag vet ju inte hur länge jag över huvud taget kommer att vara istånd att  h a  roligt.. 


Idag blir det varken skogsvandring eller trädgårdspåt.. Det  b l å s e r  för mycket.. Att gå i skogen vore tillåmed förenat med   l i v s f a r a,  och påtande blir för kallt.. Framför allt om händerna..


Istället ska jag stryka ett par skjortor, som legat länge och väntat på järnet.. Och så ska jag läsa, äta lite godis och må gott..


A bientôt.. Som fransmannen så vackert säjer.. (Å så fick jag stila lite också).. 






























Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards