brimikshallon

Alla inlägg den 4 maj 2019

Av Kerstin Frithiof - 4 maj 2019 07:52


Jodå, Skorpan och jag for till  s k o g e n  i går eftermiddag.. Alltmedan  m o l n e n  hopade sej över oss.. 


En halvtimme ungefär fick han nosa och springa lös.. Hela tiden hade vi som sej bör ögonkontakt med varandra..


När vi var en hundra meter från bilen kom  h a g l e t.. Och  b l å s t e n.. 


Lilla hunden hade alldeles  s ä k e r t  velat vara ute längre om det hållit uppe, men att bli  v å t  gillar han inget vidare..


Och sedan snusade han gott på köksmattan, vilken har för övrigt vid ett par tillfällen försökt  f l y t t a  på.. Tala om att överskatta sej..

 


I morse hoppade lilla hunden upp till mej och talade om att han var 1)  h u n g r i g  och 2)  k i s s n ö d i g..

(Dessutom talade han om att han  u p p s k a t t a r  mej)..


Nåja, jag  v a r  vaken och det  v a r  dags att gå upp.. (Jag  t r o r  faktiskt att han  m ä r k t e  när jag vaknade)..


Sommaren har kommit av sej och lika bra är det.. Det är kallt och blåsigt och regnet hänger i trädtopparna.. Det behövs, så var så snäll och plaska på..


Det här har varit en väldigt  k o r t  vecka eftersom det var söndag i onsdags.. Nu återstår bara pingst och midsommar innan jag kan pusta ut.. Helgdagar tycker jag nämligen  i n t e  om, men  d e t  har jag bestämt skrivit förr..















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards