brimikshallon

Alla inlägg den 9 maj 2019

Av Kerstin Frithiof - 9 maj 2019 10:19


När jag sätter på min dator (tänk det fanns en tid när det hette datamaskin) kommer det upp en och annan helskärmsbild.. Oftast en med berg eller hav på.. Jag är rätt  t r ö t t  på den sortens bilder vid det här laget..


Men, kors i taket.. Precis nu kom det upp en bild med ett par mysiga djur på.. Nån slags  u t t e r  antar jag..


Jag blev så glad att slippa hav och berg, så jag tog en bild.. Frågan är om det var tillåtet, men det gir jag tusan uti..

 

Det ser faktiskt ut som om dom här båda pajsarna klappar i "händer"..


Det är torsdag, den nionde maj och om två dar är det den "elfte maj", Mörrums nationaldag.. Ärtrörens och klipulvrets dag.. Åtminstone för gossar på låg-och-mellanstadiet..


Fast egentligen var det premiärdagen för notfisket i ån och egentligen var datumet den  f ö r s t e  maj.. Men det var  f ö r e  kalenderomläggningen på 1700-talet..


Det regnar och är kallt.. Men alla träd är redan lövade.. Tillåmed  e k a r n a.. 


Jag minns en och annan elfte maj när snön har fallit.. 

















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards