brimikshallon

Alla inlägg den 13 maj 2019

Av Kerstin Frithiof - 13 maj 2019 09:29


I dag, denna morron, har jag varit  f l i t i g.. Och ack vad skönt det kännas..


Före vid källarnedgången..

 


Och efter:

 


Den här "rabatten" var den första jag försökte mej på att anlägga på den tiden vi precis hade flyttat in, och mina trädgårdskunskaper var zero.. 


Jag minns inte riktigt  v a d  det var jag försökte få att växa där, men  d e t  gjorde det inte.. Växte alltså.. 


Trettio år senare, när mina trädgårdskunskaper  f o r t f a r a n d e  var obefintliga, försökte jag igen..


I höstas satte jag ett antal  f u n k i o r  där.. E n  har stått där sen tidens begynnelse, dom andra flyttade jag dit från andra misslyckade odlingsställen.. 


T v å  av dom nysatta överlevde flytten.. Och idag hittade jag ytterligare en som jag precis har flyttat dit..


Första sommaren min man och jag bodde här köpte jag en påse prästkragsfrö.. 


Många nya prästkragar har bosatt sej tillsammans med funkiorna.. Annorstädes (vilket  o r d,  va) också..  Mattram också, men  d e t  har jag precis tagit bort..


Idag kommer Norje åkeri och hämtar tvättvindan.. Jag har ringt och bett dom ta med min gamla gräsklippare och en trasig trädgårdsstol också.. Plus en söndrig plastbalja..

 

Jaha, sic transit (lilla Hallons favoritcitat).. Jag förundrar mej över att skräpet samt och synnerligt är orange..

S å  förtjust i  d e n  färgen är jag inte.. 


Jag minns färganalyserna på 80-talet.. Orange och beige var dom färger jag  a b s o l u t  skulle undvika.. Tillsammans med  sumpgrönt och annat murrigt.. 


Vad jag skulle  h a, däremot, var blått och lila.. Tillsammans med svart och vitt.. Ja, Jisses vad man har gått på mycket i sina dar..











Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards