brimikshallon

Alla inlägg den 14 maj 2019

Av Kerstin Frithiof - 14 maj 2019 08:57


Halleluja.. Klang och jubel..


När tvättvindan var borttagen stod en järnpinne kvar, fastgjuten i marken, och det var  d e n  pinnen mina tvättparaplyer varit upphängda på.. Allihop som jag slitit ut under resans gång.. Och pinnens existens hade jag totalt glömt bort..

 

Halleluja en gång till.. Nu kan jag torka tvätt i tjugo år till.. Om jag mot förmodan skulle hänga med så länge..


Jag ska åka till Jemofix och köpa en ny vinda.. Det ska jag göra på måndag när jag får pensionen.. Hallelujaaa..


Igår lyckades  i n t e  Agneta och jag, med lilla Joy (givetvis med lilla Joy) hitta till Bergatorpet på en vandringsled i Olofström.. 


Istället travade vi på hårda och grovgrusiga vägar hur långt som helst.. D e n  promenaden gick hårt åt mina skadade fötter.. Men  n u  har jag hämtat mej igen.. 


Dagen ska jag ägna åt gräsklippning så snart solen har torkat upp gräset.. 


Inatt var det frost.. Tack och lov hade jag tagit in krukorna på trappan.. Inte den långa balkonglådan, men den hade jag svept in i en gammal jacka..


Man lär sej alltid nåt nytt.. Det här sista halvåret, när jag har spelat wordfeud och crossboss med framför allt Britta, har jag lärt mej, att jag saknar en mycket viktig spelgen.. Nämligen  k l u r i g h e t s g e n e n.. 


Jag är tämligen allmänbildad och dessutom bra på att stava, men  k l u r a  duger jag inte till.. D e n  egenskapen måste jag tillägna mej, om jag ska ha en endaste chans att vinna i crossboss (Wordfeud har vi lagt av.. Jag var alltför

obildbar)..  

Jag vill inte precis medge, att jag skulle vara  d u m m a r e  än den övriga mänskligheten.. Fast man kan tro det när man ser resultatlistan..


Det hade varit roligt att vara en 15, 20 år yngre.. Gissa vad jag skulle göra då.. Jo, beställa en  v a l p  precis på stört..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards