brimikshallon

Alla inlägg den 19 maj 2019

Av Kerstin Frithiof - 19 maj 2019 07:06


Igår var det  t r ä d g å r d s d a g  i Norje.. Jag var där med Britta.. Det inte  h o n  kan om växter är inte värt att veta..


Jag köpte tre tobaksplantor.. Tre på hennes inrådan.. Udda antal kan bilda en  g r u p p,  jämna en  r a d.. D e t  hade jag inte haft en tanke på.. Tja, varenda dag lär jag mej nåt nytt..

 

Det här är tydligtvis nån slags prydnadstobak.. Enligt Britta går det inte att  r ö k a  den..


Apropå  r ö k a.. Ibland får jag för mej att jag ska  l ä r a  mej den  k o n s t e n.. Igen..


I unga dar rökte jag friskt, men tröttnade och  slutade efter åtta års flitigt bolmande.. Det är kanske dags att börja igen..


På vårarna kryper det in små bin till mej.. Jag brukar ta dom i en trasa och hysta ut dom.. I går lärde jag mej att det är  s o l i t ä r b i n,  och att dom är värdefulla.. För den skull vill jag inte ha dom  i n n e  i huset.. Jag kanske ska försöka skaffa ett  b i h o t e l l  där dom kan bo..


För många år sen var det en hongeting, som försökte sej på att bygga inne i mitt vardagsrum.. D e n  åkte ut med besked, och sen lät jag  i n g a  fönster stå öppna på flera dar..


När jag för en stund sen var ute och  p l a n t e r a d e  mina tobaksplantor, upptäckte jag massor med små nya plantor.. Bara hjärtblad, så jag vet inte om det är värdefulla blomster eller bara ogräs.. Det ger sej väl med tiden..


















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards