brimikshallon

Alla inlägg den 22 maj 2019

Av Kerstin Frithiof - 22 maj 2019 09:09


Det är så vackert idag.. Friskt och skönt efter regnet.. Varmt och soligt dessutom.. 


Idag är det fem år sen min lillasyster gick bort.. Jag kan fortfarande inte riktigt ta in den kunskapen..


Jag ser henne framför mej om hon  v a r  en gång, snabb och idrottsbegåvad.. Det var  h o n  som kunde springa och hoppa och klättra i träd.. Hur snabbt och långt och högt som helst.. 


Idag hade hennes sportbegåvning tagits omhand av skola och klubbledare.. Nåt sånt var det inte tal om på landet på 50-talet..


Nån gång under våra resors gång gled vi isär, men började hitta tillbaka till varandra mot slutet..


Men vi hade så lite tid för att lära känna varandra igen.. Ett par korta år bara.. Och båda skyggade för närheten.. 


Jag saknar henne väldigt mycket och tänker på dagligen.. 


Nu ska hon få en blomma, en vildvuxen från min trädgård.. 

 

Och så ska hon få en till: En odlad och ansad.. Också från min trädgård.. 

 

Hon behöver båda nämligen, och vem gör inte det..












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards