brimikshallon

Alla inlägg den 4 juni 2019

Av Kerstin Frithiof - 4 juni 2019 09:38


All sin daar.. Hur gick det här till.. Det lilla björkskottet, som slog rot vid garaget för ett tag sen har vuxit ut över alla bräddar.. Som sötgröten ungefär:

 

--Ta bort det genast, sa Agneta och förutspådde att det skulle bli ett jätteträd, som tillåmed kunde förstöra garaget..


Men det nändes jag förstås inte, och nu har jag jätteträdet här.. Nästan dubbelt så högt som garaget och  m i n s t  lika brett..


Och frågan är, om jag nänns ta bort det.. Tukta det lite.. Kanske..


Förra året hade rhododendronbusken  två blommor.. I år betydligt flera.. 

 

Jag har köpt rhododendrongödning och den ska jag lägga på efter blomningen.. Allt enligt anvisningen på förpackningen.. Sen ska den här gamla busken väl må bra och växa.. Som  b j ö r k e n  ungefär.. Nä. jag skojar bara.. D e n  växer ju inte vid garaget..


Gissa vad jag skulle göra om jag vore 15 år yngre.. Jag skulle skaffa en  v a l p.. En liten border.. Eller en stor newfoundland..


Eller i stort sett vad som helst.. Bara det vore en valp.. Men, tyvärr, den tiden är förbi..


Just nu bor Skorpan hos mej, och det känns bara bra.. I morron far han hem igen.. D e t  kommer att kännas bra det också.. Han är trots allt inte min hund, och banden får inte blir för starka oss emellan..


I höstas hade jag en alldeles underbar  s t o r  hund här i fyra veckor, och  d e t  var för länge.. I vovvens lilla hundhjärna hade hans husbondfolk övergett honom, och han hade börjat flytta över sin tillgivenhet på mej.. 


Nåja, det rättade till sej när dom hämtade honom.. 

 

Oj, oj, oj så många goda dofter.. Stora Kenzo var alldeles lyrisk när jag tog med honom till Sternö..









Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards