brimikshallon

Alla inlägg den 5 juni 2019

Av Kerstin Frithiof - 5 juni 2019 08:16


En vacker vårkväll alldeles i början av vårt husägaräventyr, då, när det gällde att komma på vad vi ville plantera, jo, då hände det här:


Jag fick ta en rot från morfars jasminbuske och flytta över hit till Norje: 


Här trivdes den alldeles utmärkt och ingick som beståndsdel, en ganska så  s t o r  beståndsdel i det, som med tiden blev en urskog..


När jag lät ta bort urskogen sparade jag en liten morfarsjasmin och planterade den på norrsidan.. Här råkade den trivas alldeles utmärkt.. Jag skriver  r å k a d e  för mina trädgårdskunskaper var lika med noll, och den stackars busken kunde likaväl avlidit..

 

Jag är så otroligt  g l a d  att jasminen trivs och blommar.. En hälsning från förr i världen..


Sweden Rock har så smått börjat med en del förband vad det verkar.. 


Redan har det kommit mycket folk till vår lilla by.. Och mer blir det.. 


Det är  e n  sak jag funderar mycket på:

Varför i all världen alla rockare  k l ä r  sej likadant.. I svart, s v a r t,  SVART..


S å  snygg är inte den färgen, eller brist på färg, som det väl egentligen är.. Om jag minns rätt från naturundervisningen i realskolan..


Svarta T-shirts med bilder på dödskallar och eldflammor och svarta jeans och rufsigt hår.. Och detta om man är ung eller gammal, kvinna eller man.. 


Handlar det månne om nån slags identifikation.. Tja.. 


Tro inte ett ögonblick att  j a g  är elegant och snofsig.. Tvärtom..


Jag sjavar omkring i herrskjortor, mjukisbyxor och gympaskor.. Fickorna bågnar av diverse "nödvändigheter": för närvarande bajspåsar, nyckelknippa, näsduk och växelpengar.. Plus lite annat smått och gott.. 


Häromåret köpte jag en T-shirt på Sweden Rock, men  d e n  törs jag bara ha som nattsärk.. T r o t s  att devisen på den stämmer så bra på mej;

 










Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards