brimikshallon

Alla inlägg den 11 juli 2019

Av Kerstin Frithiof - 11 juli 2019 08:35


Nu tycker jag att hetsen på rökare har gått alldeles för långt.. Nu ska rökning tillåmed förbjudas på festivalområden..

Och på   f ä n g e l s e r.. 


Det hela börjar likna forna dagars  h ä x p r o c e s s e r..


Visst är det skönt att slippa rök på offentliga lokaler, men på  f e s t i v a l o m r å d e n.. Herre Gud..


Upplysningsvis: Jag röker inte, men det vore mej fjärran att köra ut rökande besökare i kylan..


Jag röker som sagt inte, men jag  h a r  gjort det.. Duktigt tillåmed.. Därför kan jag förstå om mina rökande medmänskor känner sej  förföljda och illa behandlade..


Tiderna förändras (tempora mutantur som lilla Hallon skulle ha sagt).. Det är inte så många år sen tidningarna översvämmades av tjusiga annonser för cigaretter.. D e t  var på sitt sätt lika tossigt som att jaga rökare med blåslampa..


Vart tog landet "Lagom" vägen..


           

Man såg sällan Marlene Dietrich på bild utan en cigarett.. Ändå blev hon över nittio.. Fast.. det är klart.. dom flesta rökare dör långt dessförinnan..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards